Gebruik van VVS 

Waarom VVS?

Je kunt niet alles onthouden. Je kunt al helemaal niet weten wat jouw collega’s allemaal doen. Daarom is het prettig om terug te kunnen lezen wat jij of jouw collega’s hebben gedaan voor een cliënt.

Collega’s kunnen lezen welke acties er gedaan zijn en wat er is afgesproken.

Je kunt een cliënt beter helpen, omdat er geen dingen dubbel gedaan worden, het voorkomt dat cliënt gaat “shoppen” bij jouw collega’s en het helpt ook dat andere instellingen niet vier keer gebeld worden voor hetzelfde probleem.

VW krijgt geld van gemeenten en fondsen voor de werkzaamheden en moet aan hen ook verantwoording afleggen wat er met het geld is gebeurd. VW haalt deze verantwoording rechtstreeks uit VVS. Zonder goede registratie en rapportage in VVS worden we gekort op de subsidie en kunnen we cliënten dan helemaal niet meer helpen. De verantwoordingen worden gemaakt op basis van de producten en activiteiten en uren die geregistreerd staan in VVS.

Goede VVS-registratie kan helpen om veel sterker over te komen!

 

Hier de  VVS3 handleiding